-
Affärsidé
Vi erbjuder konkurrenskraftig finansiering och tillhörande tjänster för att skapa förutsättningar för återförsäljare inom Volkswagen-gruppen att sälja fler bilar.
Vi ger våra kunder mobilitet under fordonets hela livscykel. Attraktiva erbjudanden som stärker långsiktig kundlojalitet och gör det möjligt för oss att växa lönsamt.
Våra engagerade medarbetare lever företagets värdegrund, vilket leder till hög kundnöjdhet.
Strategi – Route 2025
Vår strategi, Route2025, bygger på visionen VI ÄR NYCKELN TILL MOBILITET och vår affärsidé. För att uppnå dessa är strategin uppbyggd på fem strategiska dimensioner som vi ska arbeta utifrån.
För våra KUNDER ska vi förstå kundbehoven, stärka försäljningen genom att utveckla våra produkter och tjänster samt vara en strategisk partner för våra återförsäljare och varumärken.
Vi ska rekrytera, behålla och utveckla de för oss bästa MEDARBETARNA, belöna och uppmuntra goda prestationer och arbeta på ett kund- och serviceinriktat sätt.
Vi ska genom OPERATIONAL EXCELLENCE utveckla vår projektledning, följa regelverk och kontinuerligt optimera kostnaderna samtidigt som kvalitén upprätthålls.
Vi ska få LÖNSAMHET genom att identifiera och hantera risker och optimera omkostnader och rörliga kostnader.
Genom att öka fokus på den totala vagnparken, erbjuda ett urval lönsamma flexitjänster och förbättra hanteringen av vagnparken globalt ska vi öka vår VOLYM.