-
Customer Service Week – vi hyllar teamet bakom vår wow-service
Vi på Volkswagen Finans Sverige (VFS) är stolta över att delta i Customer Service Week, en vecka som syftar till att hylla och uppmärksamma det viktiga arbete som utförs av alla som arbetar inom kundservice. Julia Johansson är en av våra medarbetare på Operations som jobbar med kundservice gentemot våra företagskunder. I den här artikeln berättar hon om vår wow-service och det bästa med att arbeta med kundservice.
Kunden i centrum
Genom att fokusera på att förbättra kundupplevelsen och bygga starka relationer spelar kundserviceteamet en avgörande roll för vår framgång. Teamet på Operations hjälper våra kunder genom att förenkla deras vardag, med allt från fakturafrågor till ärenden kopplat till att köpa loss eller sälja bilen. Julia lyser upp när hon sätter ord på vad företagets värdeord “Kunden i centrum” betyder för henne.
– Det handlar om att anpassa sig efter sinnesstämningen och varje enskild individ. Vi möter varje kund med ödmjukhet, empati och förståelse för att se hur vi kan bidra, oavsett vad kunden behöver hjälp med. Att sätta kunden i centrum kan också vara att uppmärksamma personen genom att säga kundens namn under samtalet. Det kan göra stor skillnad. Det bidrar till att personen förstår att vi lyssnar på vad den säger.Customer Service Week
Den här veckan ger oss en chans att reflektera över våra prestationer, fira våra medarbetare och visa hur vi värdesätter våra kunder. På VFS strävar vi efter att sätta kunden i centrum och överträffa deras förväntningar. Genom att delta i denna vecka vill vi synliggöra vårt engagemang för att leverera enastående service. Ett exempel på det är Julia som har fått ta emot kommentarer såsom “Fortsätt vara du, du sprider massa energi, du gjorde hela min dag!”.
– Det gör mig väldigt glad och jag känner verkligen samma sak! Det bästa med kundservice är att få prata med våra kunder varje dag. Det värmer när kunderna ger så fin respons och det är ett tecken på att vi lever upp till vår wow-service.
Låt oss tillsammans fira den ovärderliga rollen som kundservice spelar i vår verksamhet och i våra kunders vardag! Genom ständig utveckling tack vare utbildningar, coachning och målsättningar på team- och individnivå fortsätter vi att nå nya höjder tillsammans.