-
Hans Tullsten tilldelades den ärofyllda nomineringen “Kundfokus 2022”
Varje år hyllar vi våra medarbetare för deras insatser och delar ut nomineringar utifrån våra värdeord. Det är ärofyllda nomineringar från våra medarbetare, till våra medarbetare. Under 2022 mottog Hans Tullsten nomineringen Kundfokus med följande motivering;
Den nominerade delar gärna med sig av erfarenheter och kunskap på ett entusiastiskt sätt. Denna kollega har ett stort driv och engagemang som utan prestige och med stort mod antar utmaningar för att driva vår affär. Alltid med kunden i främsta fokus!
Hans har arbetat på VFS:s säljavdelning i närmare 20 år och i dagsläget arbetar han som regionchef med ett omfattande distrikt. Med gedigen erfarenhet, kompetens och entusiasm är han högt uppskattad inom företaget.
Hur kändes det att få ta emot nomineringen Kundfokus?
– Det kändes jätteroligt och väldigt överraskande! Jag blir glad av att mina kollegor uppfattar mig på det sättet, jag försöker alltid göra mitt bästa. Och jag blir stolt för att det är ett bevis på någon annans uppskattning. Jag har nomineringen stående i mitt arbetsrum hemma!
Vad betyder begreppet Kundfokus för dig?
– Många upplever nog att jag har varit mer aktiv det senaste året och undrar hur jag hinner med. Jag gillar att jobba! Jag har ett stort engagemang och brinner för försäljning. Radarn är alltid på, det är en säljares vardag – att vara tillgänglig hela tiden. Jag ställer upp och utgår från kundens behov.
På vilket sätt agerar du utifrån den nomineringen i ditt dagliga arbete?
– Jag har alltid jobbat med försäljning och sätter mig in i kundens situation, utifrån frågan “Hur kommer det här upplevas”. En nöjd kund kommer alltid tillbaka. En nöjd kund innebär inte enbart rätt bil med rätt finansieringsform, kvittot får man snarare 2-3 år senare när kringtjänster kickar in. Det kan exempelvis vara serviceavtal och finansförsäkring. Det handlar om att göra behovsanalysen rätt och sedan följa kunden längs vägen. För att få återförsäljarna att förstå och ta till sig detta pratar jag ofta om kundnyttan, det vill säga vad som gör att återförsäljarna säljer fler bilar utifrån våra produkter och tjänster. Jag har det för ögonen och jobbar för det varje dag!
Kan du nämna något speciellt som du är stolt över och som du har åstadkommit?
– På mina kvartalsvisa uppföljnings- och planeringsmöten med ledningen hos återförsäljarna försöker jag ha väldigt breda möten. Inte enbart försäljning via Retail, utan även Fleet samt frågor gällande ekonomi, limiter med mera. Vi gör ordentliga genomlysningar och sätter actions utifrån detta i syfte att utveckla vår gemensamma affär. När återförsäljarna själva frågar efter nästa möte, då blir det tydligt att de förstår och inser nyttan med dessa möten – att det driver vår gemensamma affär. Det känns bra, det är ett kvitto på att jag har gjort något bra!
Stort grattis till Hans och tack för ditt driv att alltid sätta kunden i fokus!