-
Camilla Hoonk Capelid tilldelades nomineringen Kunden i centrum
Varje år hyllar vi våra medarbetare för deras insatser och delar ut nomineringar utifrån våra värdeord. I år överraskades Camilla Hoonk Capelid med nomineringen “Kunden i centrum” av sina kollegor. Så här lät nomineringen;
Vi nominerar Camilla för sin exceptionella förmåga att hantera utmanande samtal och ärenden med trygghet och stabilitet. Med en gedigen erfarenhet inom branschen och en rak, tydlig kommunikation sätter hon alltid kunden i centrum, utan att glömma VFS:s intressen. Camilla står stolt upp för det som är rätt och riktigt och är alltid redo att hjälpa till, oavsett situation. Hennes lösningsorienterade inställning gör henne till en ovärderlig resurs.
Med 15 års erfarenhet från en av koncernens återförsäljare valde Camilla Hoonk Capelid att ta en ny färdriktning när hon tog en anställning hos oss på VFS 2017 – det är vi glada över! I rollen som Teamkoordinator ansvarar hon för 10 personer som bland annat hanterar bestridande, testprotokoll och anspråkshantering.
Vad betyder värdeordet “Kunden i centrum” för dig?
– För mig är det grundläggande att behandla människor, oavsett om det är kunder eller kollegor, som jag själv skulle vilja bli behandlad.
Hur kändes det att få ta emot nomineringen?
– Jag känner mig hedrad och väldigt glad. Det är stort bara att någon har gått och funderat på det och sedan tagit steget att nominera mig med en så fin motivering. Det gör mig varm i hjärtat. Jag kunde inte vara på plats men jag vaknade upp till flera sms med grattis-hälsningar från mina kollegor. Jag tänkte “Det är inte sant, det kan inte ha blivit jag!” men när det landade blev jag både stolt och glad.
Hur agerar du utifrån nomineringen i ditt dagliga arbete?
– Det är ett lagarbete! Om det är något jag inte kan svara på har jag mina kompetenta kollegor att vända mig till. Vi går utanför boxen för att hitta lösningar som passar både VFS och kunden. Ett av mina finaste minnen hittills är kundrelaterat. Det var nämligen en kille, vars kompis hade ekonomiska bekymmer, som ringde in för att försöka hjälpa sin kompis att göra sig skuldfri. Han engagerade sig väldigt mycket och hjälpte kompisen att komma på banan igen. Jag hade kontakt med kompisen varje månad i nästan ett helt år. Det minnet har etsat sig fast.
Stort grattis till dig Camilla och tack för att du bidrar till VFS:s utveckling!