-
“På VFS uppmuntras jag till att fortsätta utveckla både mig själv och mitt dagliga arbete”
Nio år på Volkswagen Finans Sverige AB (VFS) har gjort Anilia Sellstedt till en mångkunnig och uppskattad kollega. Från att ha börjat som handläggare och senare som utbildningsansvarig över tre kundservicegrupper, innehar Anilia idag rollen som Digital Kundupplevelseansvarig. En roll som kräver bred kompetens och ett sinne för både kommunikation och digitala kanaler.
Anilia Sellstedts breda roll kräver mångsidig kompetens. Under fyra år har hon byggt upp VFS:s interna kunskapsportal Bubblan. Kunskapsportalen riktar sig till handläggare inom kundservice och erbjuder artiklar och manualer kopplade till kundserviceärenden. Bubblan byggdes år 2016 och kräver frekvent uppdatering och korrektur, något som hennes kollega Linda idag administrerar. Vidare har Anilia implementerat både chatt och digital FAQ externt. FAQ-funktionen finns på samtliga märkessidor inom koncernen och underlättar ärendehantering för såväl kunder som anställda. Även chattfunktionen är mycket uppskattad och används frekvent sedan starten 2019, bland annat då den möjliggör hantering av ett flertal ärenden parallellt.
– Chatten medför ett effektivt sätt att arbeta på, och kundnöjdheten kring funktionen är väldigt hög!, berättar Anilia.
Hon behöver hålla sig påläst kring hur koncernen lämpligast bör bemöta sina kundgrupper gällande ärenden kring produkter och tjänster.
– Vi strävar ständigt efter att öka kundnöjdheten. Därför är det viktigt att kartlägga hur vi kan avlasta de traditionella kommunikationslösningarna för att istället ge utrymme åt nya och mer nischade metoder, berättar Anilia.
Utöver ovanstående bedrifter är Anilia utbildad coach inom kommunikation och skrift, kunskaper som är värdesatta i hennes roll där hon även skapar och implementerar digitala utbildningar.
Robotteknik effektiviserar arbetsprocesserna
Anilia exemplifierar VFS:s framåtsträvande kommunikationslösningar genom att berätta om robotteknik, även kallat AI, som företaget nyttjar för att effektivisera arbetsprocesserna inom kundservice. Att våga bryta invanda mönster och stötta nya idéer är enligt Anilia grunden för att ligga i framkant inom branschen.
– Jag uppmuntras dagligen till att fortsätta utveckla både mig själv och mitt arbete och finner därför också glädje i att motivera mina kollegor. Jag ser mig själv som ett levande exempel på att det är möjligt att utvecklas inom VFS!, avslutar Anilia.