-
Med Serviceavtal betalar ni en fast månadskostnad, vilket underlättar budgetering och uppföljning, oavsett om ni har ett eller flera fordon i er vagnpark. Samtidigt servas era bilar hos auktoriserad verkstad.
-
Serviceavtal ger er många fördelar:
-
Enkel kontroll på kostnaderna för service
-
Fast månadskostnad under hela avtalstiden
-
Möjlighet att lyfta momsen på månadskostnaden för serviceavtal
-
Reparation med Originaldelar och alltid den senaste programvaran för bilen
-
Ökar livslängden och andrahandsvärdet på bilen
-
Förlängd MobilitetsGaranti
Två nivåer och omfattning – vad ingår?
Serviceavtal: All service i enlighet med den serviceplan märket utfärdat. Samtliga tilläggsarbeten vid planerade intervaller enligt serviceplan till exempel tändstift, bränslefilter, luftfilter och bromsvätska.
Service- och underhållsavtal: Samma innehåll som Serviceavtal, men också följande när det är dags att byta: bromsklossar, bromsskivor, avgassystem, länkarmar, stötdämpare, fjädrar, drivaxeldamasker, drivknutar, kopplingslamell och tryckplatta, urkopplingslager, startbatteri, hjullager, och glödlampor (ej Xenon/LED).
Tillval: däck, däckskifte och däckförvaring, hämta/lämna service, lånebil vid verkstadsbesök, rekonditionering och tvätt.
-
-
Nästa steg
Kontakta mig
Vill du veta mer om hur vi kan underlätta hanteringen för ert företag? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Läs mer
-
Vad kostar ett Serviceavtal?
Givetvis blir priset unikt beroende på till exempel modell och märke samt körsträcka per år. Kontakta oss för prisförslag för respektive bilmodell.
Förlängd Mobilitetsgaranti
Vid varje utförd service förlängs Mobilitetsgarantin (gäller vid driftstopp som inte vållats av föraren och omfattar hjälp på plats, hyrbil eller övernattning på hotell). Det ger tillgång till ett rikstäckande servicenät i Sverige och även i Europa. Hjälpen finns alltid nära till hands.
Öka livslängden och andrahandsvärdet på din bil
Med vårt serviceavtal repareras era bilar alltid med Originaldelar. Ni får garantier på originaldelarna och på utfört arbete. En bil med fullständig verkstadshistorik och med märkesstämpel i serviceboken ökar andrahandsvärdet när det är dags att byta bil.
Följande omfattas inte av Serviceavtalet
Fel eller skador som täcks av garantier, försäkringar eller motsvarande. Fel eller skador på motor och växellåda, täcks normalt av kundens maskinskadeförsäkring, drivlineförsäkring eller aggregatskador. Glas-, lack-, korrosions och karosskador. Yttre åverkan på kaross och lack. Reparationer av skador förorsakad av vårdslöshet, försummelse, vanvård, felaktigt handhavande eller överbelastning, brand, naturkatastrof eller trafikolycka. Bärgningskostnader och startbogseringar. Kostnader för självrisk i försäkringsärenden. Stilleståndsersättning. Drivmedel. Fel eller skador som beror på att produkter monterats eller tillförts fordonet. Hjulinställningar.
*Det är återförsäljarens fackmannamässiga bedömning som gäller såtillvida byte av slitagedelar ska utföras.
Serviceavtal kan endast tecknas på nya bilar sålda av Volkswagen Group Sveriges auktoriserade återförsäljare.
Relaterade produkter
-
Leasing
Läs merVi erbjuder individuellt anpassad finansiering med möjlighet att välja mellan finansiell eller operationell leasing.
-
Försäkring
Läs merTillsammans med If erbjuder vi flexibla och prisvärda försäkringslösningar. Få konkurrenskraftig service-, garanti- och ersättningsnivå.
-
Bilförsäljning
Läs merMed Fleet Support Trading, vår integrerade bilförsäljningstjänst, säkerställer vi att du som leasingkund får bra betalt för bilen efter leasingperioden.